מרחבים ציבוריים

בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר גופי מים המשתלבים במרחבים הציבוריים שלנו. אם זה בפארקים, בפינות חי, גינות ציבוריות או אפילו במרכזי קניות שונים. המים בתנועתם, צלילם ואופיים תורמים למרחב הציבורי נופך נוסף.

עיריות ומועצות רבות הבינו את האפשרויות הטמונות בהוספת אלמנטים שונים של מים, ובשנים האחרונות ניתן לראות פרוייקטים רבים שנבנו ועדיין נבנים לרווחת כלל התושבים ברחבי הארץ.

 

בריכות אקולוגיות בפארקים

בפארקים רבים ברחבי הארץ משולבות היום בריכות נוי אקולוגיות כנקודות פוקוס בפארק וכפינות מרגוע בהן ניתן לשבת על ספסל ולהתבונן בבריכת הנוי ובחיים אותה היא מביאה לגן.

 

בריכות אקולוגיות בפינות החי

בפינות החי השונות המשולבות בפארקים קיימות בריכות המאכלסות דגים, צבי מים ושלל חיות מים נוספות המגיעות באופן טבעי לסביבה הטובה. בסביבת הבריכות ניתן למצוא שפיריות, צפרדעים, שלדגים ועוד מיני חיות רבים אשר באות להשתמש במים אשר באופן טבעי כבר לא מצויים בארצנו. מאחר ולפינות החי מגיעות קבוצות תלמידים, ילדים בחופשים ומגוון אורחים, גדלה המודעות לחיות בסביבה המימית ולחשיבות השמירה עליה כסביבה מוגנת.

 

אחד האתגרים העומדים בפנינו בתחזוקת הבריכות בשטחים הציבוריים, הנו השמירה על הבריכה ועל החיים בה. רבים מהעוברים בפארק נוהגים להשליך פסולת אשר מוצאת דרכה למים. עטיפות חטיפים, ניילונים ומפיות סותמים באופן תדיר את מערכות הסינון ופוגעים במהלך התקין של עבודתן.

בעיה נוספת היא האכלת הדגים בשאריות אוכל. מערכות אקולוגיות בנויות על איזון עדין בין בעלי היים המימיים והסביבה בה הם חיים. כל האכלה של הדגים גורמת לפגיעה באיזון ומכאן לפגיעה בבריכה.

 

בריכות אקולוגיות בגינות ציבוריות

בשכונות רבות אשר נבנות כיום ניתן למצוא בריכות אקולוגיות כחלק מתכנון הגן הציבורי. בנוסף לגני המשחקים, פינות הישיבה ואזורי והמדשאות. בריכת הנוי הממוקמת בגינה מגוונת ומעשירה את חיי הקהילה.

 

שילוב הבריכה בגינה הציבורית מעניק הנאה רבה לתינוקות מתבוננים בדגים, לילדים הנמשכים למים ולטבע ולבוגרים הנהנים מהשלווה והשקט שהבריכה מכניסה לשגרת היום יום. העובדה שלא רק בעלי גינות פרטיות יכולים להינות מיצירה שכזו, היא בהחלט נקודת זכות למתכנני המרחבים הציבוריים בישראל.

מאמרים נוספים

בניית אלמנט מים

בניית אלמנט מים בניית אלמנט מים אלמנט מים שבנינו בעומר,…

להמשך קריאה
מערכת סינון בבריכה אקולוגית

מערכת סינון בבריכה אקולוגית מערכת סינון בבריכה אקולוגית כיצד מתרחש…

להמשך קריאה
המרת בריכת כלור לבריכה אקולוגית

המרת בריכת כלור לבריכה אקולוגית פעמים רבות פונים אלינו לקוחות…

להמשך קריאה
בריכת נוי בגינה
השוואה בין בריכות אקולוגיות ובריכות מוכלרות

השוואה בין בריכות אקולוגיות ובריכות מוכלרות בריכות אקולוגיות בריכה אקולוגית…

להמשך קריאה